Kyiv UBF sermons catalog   Каталог проповідей

МИР З БОГОМ

До Римлян 5:1-11


Ключовий вірш 1,2 : "Отож, виправдавшись вірою, майте мир із Богом через Господа нашого Ісуса Христа, через Якого ми вірою одержали доступ до тієї благодаті, що в ній стоїмо, і хвалимось надією слави Божої"

Нещодавно я почав читати книгу пророка Ісаї. Я часто читаю Біблію в метро зранку, коли їду на роботу і ввечері, коли повертаюсь. І ось, їду я після тяжкого робочого дня до церкви. Стомлений і трохи пригнічений, бо цілий тиждень працював над однією задачею і так і не встиг її закінчити. В голові думки перескакують від одного до іншого: де знайти на все час?, як впоратись із тим, і з отим і ще з іншим?… думки про себе, про сім’ю, про країну… навколо втомлені лиця інших людей. І тоді я відкриваю Писання і читаю: “Року смерти царя Озії бачив я Господа, що сидів на високому та піднесеному престолі, а кінці одежі Його переповнювали храм. Серафими стояли зверху Його, по шість крил у кожного: двома закривав обличчя своє, і двома закривав ноги свої, а двома літав. І кликав один до одного й говорив: Свят, свят, свят Господь Саваот, уся земля повна слави Його! І захиталися чопи порогів від голосу того, хто кликав, а храм переповнився димом! Тоді я сказав: Горе мені, бо я занапащений! Бо я чоловік нечистоустий, і сиджу посеред народу нечистоустого, а очі мої бачили Царя, Господа Саваота! І прилетів до мене один з Серафимів, а в руці його вугіль розпалений, якого він узяв щипцями з-над жертівника. І він доторкнувся до уст моїх та й сказав: Ось доторкнулося це твоїх уст, і відійшло беззаконня твоє, і гріх твій окуплений” (Iс.6:1-7). І тоді я просто заплакав. Я відчув себе, як Ісая. Людина з нечистими устами: що говорять багато усілякого порожнього і брудного. Людина з нечистими очима, які вже звикли бачити зло і неправду, сірість і втому, грішне і гниле. Людина із затверділим серцем і совістю. Людина, про яку сказано: “бо всі згрішили, і позбавлені Божої слави” (Рим.3:23). І ось я стою сам такий, оточений такими самими людьми, в сірому вагоні, але зі сторінок Біблії перед моїми очима відкривається видіння Бога у величній славі, оточеного служінням ангелів і сяйвом. Ця Божа слава — це найпрекрасніше, що є в моєму житті. Я не знаю, за що мені така милість, що ця слава відкривається для мене. Я не знаю, як інші люди живуть, не знаючи і не маючи доступу до неї. І що це за дивовижна благодать, коли сам Бог через Кров Свого Сина говорить до мене: “відійшло беззаконня твоє і гріх твій окуплений”. Але все це і ще набагато більше, що навіть і не перерахувати ми отримали через викуплення і виправдання в Ісусі Христі. В сьогоднішньому уривку Павло якраз говорить про ті плоди, які в життя Християнина приносить Боже виправдання. Тож нехай Господь відкриє наші очі і вуха, і зробить серця м’якими, щоб нам почути і прийняти Боже слово.

Подивіться вірш 1: “Отож, виправдавшись вірою, майте мир із Богом через Господа нашого Ісуса Христа”.

Знову наш уривок починається з цього важливого слова: “отож”. Воно вказує на те, що зараз Павло буде говорити про якісь висновки і наслідки зі сказаного раніше. Про що ж там йшлося? Ми пам’ятаємо, як в розділі 3 Павло проголосив єдиний можливий спосіб, яким грішник уникає гніву Божого з неба на всяку неправду і всяку безбожність людини. Який це шлях? — через віру в Бога, який Сам виправдовує грішника по благодаті через відкуплення в Крові Ісуса Христа. Далі в розділі 4 Павло говорив про те, що цей принцип: виправдання через віру — це не щось нове, що тільки зараз з’явилось. Насправді, це єдиний шлях який існував і діяв для грішника завжди, ще навіть до того, як з’явились Закон і обрізання. І ось зараз Павло говорить про наслідки, які з’являються в наших життях, коли ми вже отримали виправдання вірою.

Про який найперший наслідок він говорить? Найперше, що стається з тим, кого Бог виправдав і врятував — така людина отримує примирення з Богом.

Давайте ми подумаємо: чому Павло говорить про мир з Богом? Невже це така нагальна і важлива річ? Чому він не каже: виправдашись вірою — тепер майте успіх в усіх справах? Чому він не каже: тепер майте крепке здоров’я і не майте проблем?

Багато людей в світі не вважають себе ворогами Богу. Вони кажуть: “так, я жив нормальним життям, було в ньому і добре і погане, але я ніколи не ворогував із Богом”. Вони кажуть: “я не за Бога, і не проти Нього”. Вони кажуть: “я не відчуваю, що йде війна, я не відчуваю жодної ворожості до Бога”. В них немає усвідомлення, що їхні гріхи зробили Бога налаштованим проти них, і в них нема усвідомлення, що Божий гнів — це щось таке, що серйозно і по-справжньому їм загрожує. Кожен з нас до того, як прийшов до Христа також був ворогом Богу, Павло говорить про це у вірші 10. Але це змінилось Кров пролиту за наші гріхи на хресті.

Коли ми читаємо Старий Заповіт, то раз за разом натикаємось там на такі, або подібні слова: “ось Я проти тебе, говорить Господь Саваот…” (Наум.2:14). Бог підіймається проти пихи і гордості, проти беззаконня і безбожності, проти неправди, гріха та ідолопоклонства. І коли ми читаємо такі слова, то розуміємо: той проти кого піднявся сам Бог — він приречений. В нього нема жодного шансу, жодної надії спастись. Хто встоїть перед гнівом Його? Перед лицем Його розпадаються гори (Наум.1:6).

Гнів Божий страшний, тому, хоча люди часто не вважають себе ворогами Богу, вони все одно відчувають, що в їхньому житті щось не так. Вони живуть в полоні страхів, в полоні переживань, неспокою і не мають миру не тільки з Богом. Вони не мають миру і з іншими людьми і навіть із собою. Давайте ми пригадаємо перших людей. Що відчув Адам, коли він згрішив? Він зразу зрозумів, що Бог тепер не на його боці і в його життя вперше прийшов страх: “Почув я Твій голос у раю і злякався…” (Бут.3:10). Страх, переживання, зруйновані відносини з жінкою, потім один син через заздрість вбиває іншого… Це — світ, в якому ми живемо. Люди відчувають неспокій і шукають, як позбутися усіх цих симптомів. Дуже багато різних семінарів і практик направлених на те, щоб людина знайшла в собі рівновагу, щоб могла приймати себе саму, позбутися страхів і почуття провини. Але ці семінари лікують симптоми, тоді як причина залишається і продовжує отруювати життя грішнику: він все одно лишається ворогом Бога і відчуває той святий і справедливий гнів, який готовий пролитися на його життя.

Павло дуже добре розумів це. Тому він і каже в першому вірші: любі мої, ви вже виправдані Кров’ю Сина Божого. Вже не треба вам боятися. Вже не треба вам переживати, що Бог проти вас, що Він хоче вас карати. Бог примирився з вами, і ви живіть в мирі з Богом. Виправдання, яке ми отримали через смерть і воскресіння Сина Божого — це те, що сталось в нашому житті одного разу і це назавжди. Назавжди, у вічності ви вже виправдані перед Богом і примирені з Ним через Господа нашого Ісуса Христа. Амінь!

Подивіться вірш 2: “через Якого ми вірою одержали доступ до тієї благодаті, що в ній стоїмо, і хвалимось надією слави Божої”.

Другий плід який приносить в наше життя виправдання вірою — це доступ до Бога і Його благодаті.

До того, як Бог примирив нас із Собою, ніхто не міг прийти в Його присутність. Намагаючись прийти до Нього, ми зустрічались з Богом, перед яким стоїть Ангел з вогняним мечем. Наші гріхи віддаляли нас від Бога і наші провини ховали обличчя Його від нас (Іс.59:2). Ці гріхи зводили нездоланну стіну між грішним творінням і святим Творцем. Завіса в храмі перед святим святих, говорить: “Входу нема! Стороннім вхід заборонено!” Ніхто не міг прийти до Бога.

Але зараз, через Ісуса Христа, ми отримуємо вільний доступ до Бога. Ми можемо приходити до Нього з нашими молитвами і знаємо: Він почує і пошле відповідь. Ми приходимо до Нього з хвалою і з труднощами, і знаємо: Він приймає нас як Своїх любих дітей і благословить.

В іншому місці Писання Павло говорить: “Отож, приступаймо з відвагою до престолу благодаті, щоб прийняти милість та для своєчасної допомоги знайти благодать” (Євр.4:16). Цей заклик Павла — “приступаймо з відвагою”, не значать, що ми тепер можемо приходити до Бога з нахабним виглядом і щось у Нього вимагати. Вони значать, що тепер, коли ми виправдані Христом, коли ми отримали Його прощення, нам більше не потрібно боятись, що Його гнів буде направлений на нас. Христос вмер і воскрес, Він праворуч Бога, і Він і заступається за нас (Рим.8:34). Тому молитва буде почута. Тому навіть з глибини своїх гріхів, немочів і помилок ми можемо кликати до Бога, приходити до Його благодаті і знати — Він почує, прийме і благословить. Амінь!

Подивіться вірш 2 ще раз: “через Якого ми вірою одержали доступ до тієї благодаті, що в ній стоїмо, і хвалимось надією слави Божої”.

Третій плід, який приносить в наше життя Боже виправдання — це надія слави Божої.

Світ в якому ми живемо існує для Божої слави. Кожна маленька травинка і кожна зірка на небі проповідують про велич, могутність, добрість і славу Творця. “Небо звіщає про Божую славу, а про чин Його рук розказує небозвід” (Пс.18:2). Те саме має стосуватись і кожного людського життя. Ми створені для слави Божої. Блаженний Августин каже: “Ти створив нас для Себе, i серце наше не супокійне, доки не спочине в Toбi”. Ми прагнемо Бога. Ми прагнемо Його слави і святості. Це те, про що просили Мойсей “Покажи мені славу Свою!” (Вих.33:18) і цар Давид: “Одного прошу я від Господа, буду жадати того, щоб я міг пробувати в Господньому домі по всі дні свого життя” (Пс.26:4). Але що говорить Павло про світ зіпсований гріхом? — Рим.3:23 “бо всі згрішили, і позбавлені Божої слави”.

Трагедія життя зіпсованого гріхом — воно позбавлене слави Божої. Ми дивимось на свої життя. Що ми бачимо? Бачимо гріхи, темряву усіляку, бачимо свої слабкості і недосконалості. Ми дивимось на свої сім’ї і там також бачимо проблеми. Ми дивимось на суспільство в якому живемо: що ми бачимо там? – люди утискають одне одного, мучать, приносять купу страждань і проблем одне одному. Ми хочемо бачити світло, але навколо — темрява. Хочемо бачити святість і чистоту — але навколо бруд. Але, любі мої, так не буде завжди. Чому? — “Бо Бог, що звелів був світлу засяяти з темряви, у серцях наших засяяв, щоб просвітити нам знання слави Божої в Особі Христовій” (2Кор.4:6)

В Ісусі Христі нам відкривається Божа слава. В Ісусі Христі нам відкривається Божа велич, Його могутність і благість до грішника. І в Ісусі Христі ми отримуємо надію одного дня бачити як слава Божа відобразиться в наших життях і змінить їх повністю. Слова, які одного разу змінили моє життя назавжди — 2Кор.3:17,18“Господь же то Дух, а де Дух Господній, там воля. Ми ж відкритим обличчям, як у дзеркало, дивимося всі на славу Господню, і зміняємося в той же образ від слави на славу, як від Духа Господнього” (2Кор.3:18). Через це слово Бог дав мені надію, що все грішне, стидне, слабке і нечисте одного дня піде з мого життя, і в нім пануватиме свобода і слава Божа.

Виправдання — це те, що ми отримуємо одного разу і назавжди. Освячення — це процес, що триває все життя. Процес не простий, іноді на цьому шляху чекають страждання. Але його результат — Божа слава, що відкривається в нас. Амінь!

Четвертий плід виправдання — стійкість в стражданнях і зрілість.

Подивіться, будь ласка, вірші 3-5: “І не тільки нею, але й хвалимося в утисках, знаючи, що утиски приносять терпеливість, а терпеливість досвід, а досвід надію, а надія не засоромить, бо любов Божа вилилася в наші серця Святим Духом, даним нам” (Рим.5:3-5).

Живучи в цьому світі ми неминуче зустрічаємось зі стражданнями. Нам би дуже хотілось уникнути цього. Але світ зіпсований гріхом — це агресивне середовище, як сильна кислота чи луг. Воно діє на кожне тіло, на кожне життя в більшій чи в меншій мірі.

Який плід приносить страждання в життя невіруючих? Цей плід — рани, відчай і поламане життя. Невіруючий не бачить і не розуміє смислу своїх страждань. Йому хотілось би надіятись на якийсь сприятливий результат, але для цього нема жодних підстав. Люди намагаються знайти якісь підстави для оптимізму і кажуть: “те, що нас не вбиває, робить нас сильніше”, але це — просто слова, марна спроба зберегти лице перед жахом страждань. Люди намагаються знайти вихід і втіху в забутті, намагаються не думати, притупити біль алкоголем та іншими засобами… але все марно.

Але виправдання вірою, яке дає нам Сам Бог змінює наше відношення до страждань і сам їхній смисл. Павло каже: в утисках, посеред страждань і проблем ми що робимо? – ми хвалимось, або ж в інших перекладах — радіємо. Чому? — завдяки надії. Бо знаємо, що утиски приносять плід. Павло не був мазохістом, він не каже: нам подобаються страждання. Він не був стоїком, який стиснувши зуби все перетерпить. Павло вірив в благого Бога, який любить і виправдовує грішника, Бога який проводить моє життя найкращим шляхом. І хоча цей шлях не простий, на ньому трапляються долини смерті, темрява і страждання, але Бог не хоче вбити мене — Він хоче спасти і проводить мене за руку через усі утиски до кінцевої мети в славі Божій. Тому навіть посеред страждань ми можемо радіти про Бога і надію, що він поклав в наших серцях.

Які плоди приносять утиски в наші життя? По-перше, це терпеливість. Ми вчимося бути стійкими в вірі і не здаватись, надіятись на Бога і виконувати свою справу до кінця. Терпеливість в свою чергу виховує в нас досвід, в англійській Біблії “character”. Тобто, перебуваючи стійкими в стражданнях, ми стаємо досвідченими і Бог виховує в нас зрілість характеру. Людина яка не мала страждань — не знає про життя і цей світ нічого, це просто дитина. Але труднощі очищують нашу віру, загартовують дух, розбивають і ламають усілякі оманливі уповання. Перебуваючи терпеливими в утисках ми отримуємо досвід перемог із Богом і гарного плоду віри. Тому досвід в свою чергу знов ростить і укріплює в нас надію. З досвідом, з кожною новою життєвою ситуацією, через яку Бог провів мене, моя надія на Нього зростає і укріплюється.

Подивіться ще раз вірш 5: “а надія не засоромить, бо любов Божа вилилася в наші серця Святим Духом, даним нам”. Коли надія стає стидною? Коли це марна надія. Коли ти безпідставно чогось очікував і не отримав цього. Життя дає нам безліч прикладів такої стидної надії. Коли люди вкладають свої гроші, свій час і навіть свої життя в щось примарне і хитке і потім зазнають краху життя, бо їхня надія виявилась марною. Бо, замість того, щоб надіятись на Господа вони понадіялись на людину чи щасливий випадок. Але надія на Бога ніколи не засоромить і не приведе до розчарування. Чому? — бо любов Божа вилилася в наші серця Святим Духом, даним нам. Тому що ми отримали незаперечні докази Божої любові, того, що Бог не гнівається, не хоче карати нас, але навпаки в Своїй любові приймає грішників і Сам, Своєю сильною рукою приводить до Небесного Єрусалиму щоб вручити вінець праведності.

П’ятий плід примирення із Богом — впевненість в незмінній Божій любові.

Про цю любов нам свідчить Дух Святий, що живе в нас. Про цю любов нам свідчить Писання. Про цю любов нам свідчить хрест, де Спаситель пролив Свою Кров не за тих, хто щось заробив і досяг. А за недужих, хто не міг нічого досягти. За грішників, які не мали жодних заслуг. Про це говорять нам вірші 6-11.

Бог доводить Свою любов до нас тим, що Христос помер за нас, коли ми були ще грішниками. Христом Бог примирив з Собою світ. Христом ми отримуємо спасіння від гріха, вічне життя і доступ в славу Божу, що відкриється в нас. Амінь!

Недавно я їхав до церкви і в мене задзвонив телефон. Це був незнайомий номер. Я взяв слухавку і людина на іншому кінці спитала: “це я потрапив в ЮБФ?”, я здивувався і відповів: “так”. Тоді чоловік запитав: “а підкажіть, будь ласка, хто написав книгу “Подорож пілігрима”?”. Я відповів — Джон Буньян. І тоді той чоловік поклав слухавку. Я не знаю, хто то був. Але я дуже радий, що в нього виникло бажання прочитати цю книгу. Подорож пілігрима, а потім і його сім’ї до небесної країни це — прекрасна ілюстрація життя наповненого надією відкриття слави Божої. Якщо ви ще не читали її — обов’язково прочитайте. В цій книзі є один епізод. В ньому описується, як Християна потрапила в дім Тлумача (Толкователя) і він показав їй різні картини. Одна з них була така: в кімнаті стояв чоловік з граблями в руках. Його очі були опущені долу. І хтось, це напевне був Господь Ісус, тримав над його головою небесного дорогоцінного вінця, пропонуючи обміняти його на граблі. Але той чоловік не піднімав своїх очей і не реагував на цю пропозицію. Він продовжував збирати на землі граблями солому, тирсу і сміття. Смисл цієї картини був в тому, що люди так часто продовжують збирати з землі усілякий непотріб не зважаючи на Того, Хто відкриває нам шлях в славу Небес. В цьому уривку Павло відкриває нам дивовижні наслідки, які приносить в життя віруючого виправдання вірою в Ісуса Христа. Це мир із Богом, доступ до Його благодаті, надія слави Божої, це радість і плід в стражданнях, це впевненість в Божій лобові. Кінець кінцем — це тверда впевненість в Божій любові, про яку свідчать нам Дух Святий і Кров пролита з хреста. Все це дає нам Бог разом з даром спасіння. Проблема в тому, що багато людей не розуміють цінності цього дару і, навіть ходячи до церкви, продовжують жити в засуджені, не маючи миру з Богом і з собою. Бояться приходити до Нього. Продовжують надіятись на порожні речі цього світу і не мають радості. Але ви прийміть ці щедрі дари. Живіть прекрасним і сильним життям в Божій благодаті і в надії слави, яка відкриється в нас. Амінь.


Питання для вивчення:

До Римлян 5:1-11

Ключовий вірш 5:1

1. Яких відносин з Богом набувають виправдані вірою? (1) Що означає «майте мир із Богом»?

2. Чим хваляться віруючі, які «одержали доступ до тієї благодаті»? (2) Що означає «хвалимось надією слави Божої»?

3. Як віруючі ставляться до утисків? Що означає, що «утиски приносять терпеливість, а терпеливість – досвід, а досвід – надію» (3,4)

4. Чому «надія не засоромить»? (5) Якими ми були, коли Христос помер за нас? Що Ісус зробив для таких грішників? (6-11)

5. Яке нове життя ми тепер отримали?